ASUDE Projesi kapsamında Aile Okulu’nun ilk mezunlarına belgeleri takdim edildi
KAYSERİ (1HA) – Kayseri Şehir Hastanesi’nde hayata geçirilen Aileler Sosyal Uyum ve Destek Ekosistemi (ASUDE) projesi kapsamında kurulan Aile Okulu'nun Tanıtımı ve Katılım Belgesi Takdim Töreni gerçekleştirildi. Burada konuşan Vali Gökmen Çiçek, ASUDE projesinin Türkiye’ye örnek bir proje olması gerektiğini ifade etti.

Kayseri Şehir Hastanesi Fizik Tedavi Konferans Salonu’nda
gerçekleştirilen törene Vali Gökmen Çiçek, AK Parti Kayseri Milletvekili Şaban
Çopuroğlu, İl Sağlık Müdürü Mehmet Erşan, İl Emniyet Müdürü Atanur Aydın, Kayseri
Şehir Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. İbrahim Özcan, Kayseri Aile Platformu
Başkanı Ahmet Avanlıer, kurum müdürleri, hasta yakınları ve sağlık çalışanları
katıldı.
Programda konuşan Vali Gökmen Çiçek, ASUDE projesinin
Türkiye’ye örnek bir proje olması gerektiğini belirterek, “Çok kıymetli bir
projeden bahsediyoruz. Çok kıymetli bir fikir ve organizasyondan bahsediyoruz.
Ben de gerçekten çok mutlu oldum. Öncelikle Cumhurbaşkanımızın aile ve nüfus on
yılı vizyonuyla aile kapsamında çok büyük bir sorumluluk yüklediğini biz kamu
görevlilerine ve her birimizin bu kapsamda görev ve sorumlulukları olması
gerektiğini düşünüyoruz. Aile bu milletin olmazsa olmazıdır. Bizi biz yapan,
bizi devlet yapan, dünyada diğer milletlerden ayrı kılan bir şey varsa o da
ailedir. Aileye her yerde her koşulda destek vermemiz gerekiyor” dedi.
AK Parti Milletvekili Şaban Çopuroğlu da konuşmasında, “Tabi
burada orijinal bir işe imza atılmış. Ben emeği geçenlere teşekkür etmek
istiyorum. Çünkü hasta yakınının ne çektiğini hastanede bir hastası yatan çok
iyi bilir. En çok çektiği sıkıntıların başında aşağıda güvenlikten geçerken
kimsiniz diye sorarlar. Elinizde bir poşet su varsa işte oraya götüreceğinizi
söylersiniz. Girebilirsiniz, giremezsiniz. Bazen de farklı zaman dilimlerinde
refakatçi olduğunu söyleyerek yukarı çıkmaya çalışanlar olur. Bunları düşünüp
hasta yakınlarına nasıl katkı sağlarız diye bir konuyu hayata geçirmelerinin
son derece kıymetli olduğunu düşünüyorum” ifadelerine yer verdi.
İl Sağlık Müdürü Mehmet Erşan ise, “Burası bir sağlık
bölgesi. Türkiye’de belli bölgeler güçlü kılınarak buralar bölge olarak nitelendirilmiş
ve hem insan kaynakları hem teknolojik alt yapı açısından diğer şehirlere
hizmet veren bir alan olmuş. Kayseri’de bahsettiğimiz bu geleneğe sahip bir bölge
konumunda bir sağlık üssü olarak hizmet sunan bir alan. Şehir Hastanesi de bu
konuda şehrin medarı iftiharı. Şehrin bütün sağlık hizmet yükünün yarısını
karşılayan bir yer. Arkadaşlarımız mevcut kapasitenin üzerinde çok yoğun
hizmetler veriyorlar. Hepsine minnettarım” şeklinde konuştu.
Kayseri Aile Platformu Başkanı Ahmet Avanlıer da “Hastalık,
sadece hastanın değil onunla birlikte ailesinin, annenin, babaların, eşlerin
birlikte paylaştığı, sınandığı bir ortam. Çoğu zaman bu görünmeyen fedakarlık en
az tedavi kadar gereklidir. İşte ASUDE projesi bu görünmeyen kahramanlara
uzanan şefkat elinin gayesinin bir ürünüdür. Kayseri Aile Platformu olarak kurulduğumuz
bugünden beri aileyi güçlendirecek çalışmalar yapıyoruz. Bu proje devletimizin
imkanlarıyla, kurumlarımızın iş birlikleriyle ve milletimizin merhamet anlayışıyla
ortaya çıkan kıymetli bir dayanışma örneğidir” dedi.
Konuşmaların ardından ASUDE projesi kapsamında kurulan Aile
Okulu'nun katılım belgesi takdim töreni gerçekleştirildi.
Fotoğraf Galerisi






