Ekonomi

Ekonomist Uzunoğlu'dan yatırımcılara tavsiye: “Altın alacaksanız yavaş yavaş, satacaksanız tedbirli olun”

KAYSERİ (1HA) – Ekonomist Ömer Uzunoğlu, Amerika ile İran arasındaki savaşın devam ettiği sürece altın ve gümüş fiyatlarının yukarı doğru çıkmayacağını belirterek, “Yatırımcının her şeye rağmen soğukkanlı olmasını öneriyorum. Alacaksa yavaş yavaş, satacaksa da biraz daha tedbirli olmasını ve satmamasını öneriyorum” dedi.

Özgür Aydoğdu·
Ekonomist Uzunoğlu'dan yatırımcılara tavsiye: “Altın alacaksanız yavaş yavaş, satacaksanız tedbirli olun”

Ekonomist Ömer Uzunoğlu, Amerika ile İran arasındaki savaşın küresel piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirerek yatırımcılara soğukkanlı olmaları çağrısında bulundu.

Uzunoğlu, yatırımcıların altın alacaklarsa yavaş yavaş, satacaklarsa tedbirli olmaları gerektiğini belirterek, “Öncelikle hafta Amerika-İran çekişmesiyle başladı. Çok büyük ihtimal görüntü olarak sanki anlaşmaya yakın gibi olsalar da iki tarafta bu işin belki de olmaması için mücadele ediyorlar. Sonuç olarak mutlaka anlaşma olacak ama bu uzun bir süreç alacak gibi. Özellikle o 2 aylık süreyi tahmin ediyorum ki dengeli şekilde götürmeye çalışacaklar. Muhtemelen dünya 2026’yı bu çekişmeyi izleyerek geçirecek. Altın ve gümüş fiyatları savaş devam ettiği sürece kesinlikle yukarı doğru çıkmıyor. Yatırımcının her şeye rağmen soğukkanlı olmasını öneriyorum. Alacaksa yavaş yavaş, satacaksa da biraz daha tedbirli olmasını ve satmamasını öneriyorum. Merkez Bankası halen altın alıyorlar, gümüş alıyorlar ama spekülatörler özellikle insanları tuzağa düşürebilmek için her türlü entrika ve oyunu çeviriyorlar” dedi.

ASIL ODAKLANMAMIZ GEREKEN, HAYAT PAHALILIĞI, ENFLASYON, ASGARİ ÜCRET

Türkiye’nin asıl odaklanması gereken konuların hayat pahalılığı, enflasyon, dar gelirlinin durumu ve asgari ücret olması gerektiğini ifade eden Uzunoğlu, “Bizim başımızdaki en büyük sıkıntılarda biri de butlan. Aslında biz hayat pahalılığına, enflasyondaki çıkışa, dar gelirlinin durumuna ve asgari ücrete odaklanmamız gerekirken butlan diye bir söylemi ortaya attılar. Biz bunun üzerine çalışıyoruz, didiniyoruz. Dolayısıyla şunu düşünmek lazım, bana ne butlandan. Bana ne AK Parti’den, CHP’den, diğer partilerden. Benim derdim aslında geçim olması lazım. Yatırım, üretim ve ihracat için neler yapılabilir? Daha rahat kredi nasıl sağlanabilir? Son 4 ayda 1,1 trilyon TL faiz ödedik biz. Harcadığımız bu 20 milyar doları tarıma yatırsak ihya olurduk, sanayiciye kredi olarak versek çok kolay üretim ve ihracat yapabilirdik. Esnafımıza versek yüzü gülerdi ancak uluslararası tefecilere, rantçılara ve Türkiye’deki iş birlikçilerine çalışıyoruz. Bir diğer açıdan Türkiye nüfus olarak Avrupa’daki en genç nüfusa sahip. 15-34 yaş arasında 24 milyon gence sahibiz. Bu gençlerden 6 milyonu ev genci oldu. Çok dramatik bir durum ne okulları ne de işleri var. 12 yıl emek veriyorsunuz devamında 4 ya da 6 yıl daha okuyup üniversiteyi bitiriyorsunuz. Elinize bir kağıt parçası veriyorlar ve iş yapabilme şansınız hiç yok. Dolayısıyla gençleri sanata yönlendirmediğimiz sürece, yalnızca diploma için bu gençleri okutursak bu ülkenin bir yere varabilme şansı yok. Zaten ülkede yatırım, üretim ve istihdam durdu. Yatırım, üretim ve istihdam olabilmesi için öncelikle bir; güvenilirlik, iki; istikrar olması lazım. Görebildiğimiz kadarıyla ülkemizde bu ikisi sıkıntılı. Umarım içerisinde bulunduğumuz hafta, geçtiğimiz haftalardan daha iyi olur diyorum ama maalesef yaşadığımız gerçeklere baktığımızda onun öyle olmadığını, sürekli olarak çemberin sıkıştığını görüyoruz” ifadelerini kullandı. 

Fotoğraf Galerisi

Video