Finansal Yönetim Danışmanı Altıparmak, “EDS’lerin özel şirketlere ihale edilmesi kamu vicdanını rahatsız etti”
KAYSERİ (1HA) – Finansal Yönetim Danışmanı Serbülent Altıparmak, EDS’lerin özel bir şirkete ihale edilmesinin kamu vicdanını rahatsız ettiğini belirterek, “EDS madem yapıldı, kamu tarafından, belediyenin kendisi tarafından ya da Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından çalışabilir” dedi.

Finansal Yönetim Danışmanı Serbülent Altıparmak, KayseRadar
ve RadyoRadar ortak canlı yayınındaki ‘Radar Analiz’ programında moderatör
Rabiya Aksoy’un sorularını yanıtladı.
Kayseri’deki EDS’lerin özel bir şirkete ihale edilmesinin
kamu vicdanını rahatsız ettiğini belirten Altıparmak, “Kamuya ait olan
vatandaşa ait olan yollarda insanların yapacakları hataların, EDS neyi kontrol
ediyor? Hızımı kontrol ediyor, kırmızı ışıkta geçip geçmediğimizi, emniyet kemerini
takıp takmadığımızı kontrol ediyor. Şimdi özel bir şirkete bunun ihale edilmesi
yöntemi birçok insanı, kamu vicdanını da rahatsız eden bir noktadır. Özel bir şirkete
devredilen trafik ihlal sistemi onun belki de usulsüz yapacak olduğu belki de
yapacak olduğu ayarlamalarla, bugün 65-70 arasındaki hızı ya da 68-73 kilometre
arasındaki o 5 kilometre farkı algılayacak bir durumda değiliz. Şimdi 68 ile
gittiğin yerde 73 kilometre hızla gittin diye sana ceza yazarsa ne olacak? EDS
madem yapıldı, kamu tarafından, belediyenin kendisi tarafından ya da Emniyet
Genel Müdürlüğü tarafından çalışabilir. Bunların mikron mikron ayarları var. Şehirler
arası yollarda hız sabitleme ile gittiğimiz durumda bile radar cezası yediğimiz
oluyor. Yani buradaki ayarlamalar ile ilgili açılan davalar var. Bu davaların
sonucunda %5 ile %10’luk radarların ayarlarında hata olabileceği şeklinde bir
durumda ortaya çıktı. O yüzden çok ince sıfır hatalı ayarlar yapılmak zorunda.
Bu sistemi belediye yapmış bütün masraflarına katlanmış, bütün işletmesini bir
başkasına verecek. Şimdi bunu ihale edecektir, doğrudur. 100 liralık bir
ihaleye çıkacaktır, bu işin yıllık işletme maliyeti örnek veriyorum 100 bin TL
olsun. Bunun karşılığında ihaleye giren şirket diyecek ki ben bu işi 60 bin TL’ye
yaparım, diğeri diyecek ki ben 50 bin TL’ye yaparım. Evet 50 bin TL’ye yapana verdik
diyelim. Şimdi bu şirket vermiş olduğu 50 bin TL’yi çıkaracak üstüne de bir 50
bin TL kar edecek. Bunu yapabilmek için ne yapacak, valla güzel çalışacak. Bazı
şeyler devlet elinde kalmalı” dedi.
Fotoğraf Galerisi
