Kayseri’de 322 bin öğrenci karne sevinci yaşadı
Kayseri’de 2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanmasıyla birlikte 322 bin öğrenci karnesini aldı. Karne töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, “Kayseri 75 bin üniversite öğrencisi olan 325 bin lise ya da ortaöğretim öğrencisi olan dinamik bir şehir. İşte bu şehirdeki çocukların geleceği daha sağlıklı daha özgüven içerisinde kendilerini yetiştiren, vatanına, milletine laik olma yönünde çalışmalarını sürdürmelerini temenni ediyoruz” dedi.

Kayseri’de 2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanmasıyla
birlikte bin 147 okulda eğitim gören 322 bin öğrenci karnesini alarak tatile
girdi.
Kayseri’de Osman Ulubaş Anadolu Lisesi’nde karne dağıtım töreni
düzenlendi. Düzenlenen törene Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç,
Vali Yardımcısı Mehmet Türköz, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Bilgihan
Yeşilyurt İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, İl Emniyet Müdürü Atanur Aydın,
öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.
Karne dağıtım töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı
Memduh Büyükkılıç, tatile giren öğrencileri yazın farklı kurslarda zamanlarını
değerlendirmeleri tavsiyesinde bulunarak, “Sevgili yavrularımızı biz tebrik
ediyoruz. Onlara güzel bir gelecek hazırlamak adına Valiliğimiz, belediyemiz, milli
eğitim camiamız olmak üzere Cumhurbaşkanımızın TEKNOFEST gençliği dediği
geleceğe ve bilime dönük çalışmalarıyla gerçekten ses getirecek gençliği yetiştirme
adına kurum ve kuruluşlarımızı geliştirmeye yönelik çalışmaları yapmak adına bu
şekilde onların sevincini paylaşıyor, onlara destek olmaya, onları yüreklendirmeye
gayret ediyoruz. Kayseri bilimin merkezlerinden biri, önemli bir Anadolu
irfanının olduğu şehirlerden birisi. 5 tane üniversitesi 75 bin üniversite
öğrencisi olan 325 bin lise ya da ortaöğretim öğrencisi olan dinamik bir şehir.
İşte bu şehirdeki çocukların geleceği daha sağlıklı daha özgüven içerisinde
kendilerini yetiştiren, ailelere, vatanına, milletine laik olma yönünde gayret
gösteren bir anlayış içerisinde çalışmalarını sürdürmelerini temenni ediyoruz.
Önümüzdeki yıllardaki eğitim öğretim hayatlarında da başarılar diliyoruz. Yazın
KAYMEK kurslarında ya da farklı kurumlardaki kurslarda hem eğlenin hem dinlenin
hem de öğrenin diyoruz” dedi.
Vali Yardımcısı Mehmet Türköz ise, “2025-2026 eğitim öğretim
yılında ilimizde kazasız, belasız süreci tamamladık. Artık önümüzdeki 2-3 aylık
bir dinlenme, tazelenme dönemi var. Tüm öğrencilerimize, tüm öğretmenlerimize
şimdiden iyi tatiller diliyoruz. Gençlik Spor’un ve belediyemizin kursları hazır.
Gençlerimizin, çocuklarımızın bu kurslara katılarak kendilerini geliştirmelerini
bekliyoruz. Hem dinlenecekler hem de kendilerini geliştirecekler. Tüm çocuklarımızın,
gençlerimizin yolları bahtları açık olsun. Anne babalara da buradan teşekkür
ediyoruz. Çocuklarını bizlere emanet ettiler, öğretmenlerimizin rehberliğinde
onları en iyi şekilde yetiştirmek için elimizden gelen gayreti gösterdik.
İlimizde tüm kamu kurumlarımız ve hayırseverlerimiz okullarımızın yanındaydı.
Ben herkese teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından il protokolü öğrencilere karneleri
verdiler.
Fotoğraf Galerisi


