Kayserispor’un borcu 1 Milyar 138 Milyon TL
KAYSERİ(1HA) – MHP Milletvekili Baki Ersoy, genel kurulda yaptığı konuşmada Kayserispor’un son güncel borcunun 1 Milyar 138 Milyon TL olduğunu açıkladı.

Bugün yapılan olağanüstü seçimli genel kurul sonucu Ali
Çamlı yaklaşık 1.5 sene sonra tekrar başkan seçildi. Genel kurulda söz alan
Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Kayseri Milletvekili Baki Ersoy, “Normal
şartlarda yönetici alacaklarıyla birlikte kulübümüzün borcu yaklaşık 1 milyar
100 milyon TL. Ancak Başkan Nurettin Açıkalın, yönetici arkadaşlarımızdan Erkut
Yurdemi ve bugünkü adayımız Ali Çamlı kulüpten alacaklılar. Kaldı ki 7 yıldır
Kayserispor'da temlik var. Dolayısıyla kulübün bütün gelirleri bankaya
gidiyordu. Berna Başkanın 16 milyon Euroluk temliği söz konusu oldu. Şu an borç
5 milyon TL civarında. Nurettin Başkan'a ne borç vardı? Nurettin Başkana, kendi
yaptığı bağışlar hariç yaklaşık 650–700 milyon lira bağış makbuzu var. Bunun
yanında emanet olarak, borç şeklinde verdiği 350 milyon 480 bin TL bulunuyor. Nurettin
Başkan, verdiği bu 350 milyon 480 bin TL’nin ‘önümüzdeki 2 sene sponsorluk
bedeli olarak değerlendirilmesini beyan ve taahhüt ederim’ diyerek Divan
Başkanlığına yazı gönderdi. Yöneticimiz Erkut Yurdemi de sponsorluk bedeli
olarak, antrenman sahalarında firma logolarının kullanılması karşılığında 58
milyon 142 bin TL’yi bağışladığını dilekçe ile Divan Kuruluna gönderdi. Ali
Çamlı’nın da feragatnamesi 210 milyon TL. Dolayısıyla kulübün borcu 612 bin
TL’ye düşmüş durumda. Ayrıca 2, 3 ve 5 milyon TL gibi düşülen rakamlar da var.
Berna Başkana olan bütün borçlar, kur farkları, banka borçları, futbolcu ve
teknik heyet alacakları dâhil toplamda 1 milyar 138 milyon TL borcumuz var. Borç
buralara 110 milyon Eurolardan geldi. Ali Çamlı Başkan yüzü aşkın dosyayı,
Nurettin Başkan da bildiğim kadarıyla 37 dosyayı halletti. Borç bu seviyelere
indi. Berna Başkanın temlik koymasından bu zamana kadarki kur farkı 600 milyon
TL. Biraz önce görevli arkadaş okudu; 4 aylık kur farkı 197 milyon TL. Ligde
kalsaydık devre arasına kadar Berna Başkanın borcu sıfırlanıyordu. Ondan sonra
kulübün gelirleri; TFF gelirleri, sponsorluklar gibi kalemlerle kendi kendine
dönebilir hâle gelecekti” dedi.
“KAYSERİSPOR LİGİN BİTMESİNE 6 HAFTA KALA ŞAMPİYON
OLACAKTIR”
Baki Ersoy açıklamasının devamında, “Bundan 7, 8, 10
sezon öncesine gittiğiniz zaman 95 milyon euro transfer geliri olan bir
Kayserispor'dan bahsediyoruz. Gökhan Ünal, Mehmet Topuz, Serdar Kesimal, Hasan
Ali Kaldırım’a kadar birçok futbolcu transferinden para kazanıldı. Doksan beş
milyon euro üretim yapacaksınız, kulübe kazanç sağlayacaksınız ama yine de
borçlu olacaksınız. Bunu değerlendirmek lazım. Bir futbolcu Kayserispor’da
sadece 90 dakika oynamış, buna rağmen kendisiyle 5 yıllık sözleşme yapılmış ve Kayserispor
kasasından 121 milyon TL çıkmış. Bu futbolcu Bilal Başacıkoğlu. Bu sözleşmeler
yapılırken, bu transferler gerçekleştirilirken, bu bonservislerin altına
imzalar atılırken demek ki bu kulüp hiç düşünülmedi. Diyorlar ki
Kayserispor’daki futbolcu kalitesi daha yüksek olabilirdi. Çok haklılar, doğru
söylüyorlar. Ama bu iş para işi. Deniz Türüç devre arasında geldi ve ‘1,5
milyon euroya 2,5 yıllık sözleşme yaparsanız oynarım’ dedi. Bizim bütün yerli
futbolcularımız 100 milyon TL’ye oynadı. Evet, Kayserispor küme düşmüştür.
Ancak Kayserispor’un sözleşmesi devam eden 19 Süper Lig futbolcusu vardır.
Hiçbiri de boşa düşmemiştir. Kayserispor düştüğü yerden kalkacaktır. Allah
nasip ederse Kayserispor, ligin bitimine 6 hafta kala şampiyon olacaktır” dedi.
Fotoğraf Galerisi
