Muharrem Ayı’nda aşure kazanları kaynamaya başladı
KAYSERİ (1HA) - Muharrem ayının simgesi olan aşure, bugünlerde vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor. Aşureci Kemal Esendemir, bu geleneksel lezzetin sadece belirli bir dönemde değil, yılın her günü tüketilebilecek bir tatlı olduğunu belirterek, “Aşure ayında şu anda talepleri karşılamaya çalışıyoruz. Fabrikalar, kurumlar ya da ev hanımları bizlerden sipariş veriyorlar. Bu dönemde işlerimiz çok yoğun” dedi.

Müslümanların hicri yılbaşı olarak kabul ettikleri Muharrem
Ayı kapsamında birlik beraberlik ve bereketin simgesi olarak aşure günü
kutlanıyor.
Aşure Günü’nün önemi ve yapımı ile ilgili bilgiler veren Aşureci
Kemal Esendemir, “Aşure Muharrem ayında başlar. Aşure günü Hazreti Nuh’tan
gelmedir. Genel kültürü olan bir tatlıdır. Ama nedense sadece aşure ayında
yeniliyor. İnsanların diğer aylarda aklına gelmiyor. Ama biz dükkanımızda 365
gün aşure yapıyoruz ve müşterilerimize sunuyoruz. Aşurenin sağlığa faydalarının
olduğunu söyleyebilirim. Aşure kesinlikle kansere savaş eder. Neden diye sorarsanız,
içerisinde bakliyatlar var. Bu bakliyatlar zaten direk kanserle savaşır ve
damak tadı olarak çok mükemmel bir tadı vardır” dedi.
Bu dönemde aşureye olan talebin çok fazla olduğunu belirten
Esendemir, “Aşure ayında şu anda talepleri karşılamaya çalışıyoruz. Çok yoğun
bir talep var. Fabrikalar, kurumlar ya da ev hanımları bizlerden sipariş veriyorlar.
Bu dönemde işlerimiz çok yoğun. Bizler dükkanımızda klasik, orman meyveli,
portakallı, sütlü ve çikolatalı olmak üzere 5 çeşit aşure yapıyoruz. Her biri
ayrı güzellikte aşurelerdir” ifadelerini kullandı.
Fotoğraf Galerisi


