Siyaset

Ümit Özdağ, “Suriyeliler dönmüyor”

KAYSERİ (1HA) - Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ,

Uygar Yıldız·
Ümit Özdağ, “Suriyeliler dönmüyor”
Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ, geçtiğimiz Perşembe günü bir dizi programa katılmak üzere Kayseri’ye geldi. Ziyaretenin son gününde düzenlediği basın toplantısında konuşan Başkan Özdağ, Suriyeliler’in ülkelerine dönmediklerini belirterek Türkiye’de 6 milyon 300 bin Suriyeli bulunduğunu belirtti. Başkan Özdağ, “6 Haziran'da Şam Büyükelçimiz bir açıklama yaptı. Dedi ki: ‘700 bin Suriyeli şu ana kadar Suriye'ye döndü ve bundan sonra dönüşü konuşmayacağız. Bu Suriyeliler Türkiye'de başarılı iş insanları oldular, Türkçe öğrendiler, artık bunların entegrasyonunu konuşacağız.’ Böylece Türk halkına yıllardan beri ‘savaş bitince Suriyeliler dönecek’ diye söylenen yalan, resmi ağızdan açıklandı ki Suriyeliler dönmüyor. Türkiye'de de kalıyorlar ve kalanların hepsine de vatandaşlık vermeye hazırlanıyorlar. Dün İçişleri Bakanı bir açıklama daha yaptı. Dedi ki: ‘Türkiye'den 1 milyon 450 bin Suriyeli geri döndü." Yapmayın ya. Şam Büyükelçiniz öyle demiyor, 700 bin diyor. Siz Şam Büyükelçinize söylemeden bir 750 bin daha mı yolladınız? Rakamları karıştırdınız Sayın Bakan. Türkiye Büyük Millet Meclisi'ndeki rakamlar da öyle değil, komisyondaki rakamlar da. Verdiğiniz rakam yanlış. Türk milletine doğruyu söyleyin. Dönen sayısı 700 bin gerçekten ama bu 700 binden ne kadarı Türkiye'ye geri döndü, bunu da açıklamanız gerekiyor. Türkiye'de 5 milyon kayıtlı, 2 milyon kayıtsız yani toplam 7 milyon Suriyeli vardı. Bunun 700 bini döndüyse 6 milyon 300 bin Suriyeli Türkiye'de yaşıyor” ifadelerini kullandı. 

‘SURİYELİLER’E TOPRAK VE TAVİZ VERİLİYOR’ 

Suriyeliler’e toprak, taviz ve vatandaşlık verildiğini ifade eden Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ, “Genel Başkan Yardımcımız, gazeteci Nazif Okumuş'un bir iddiası var. Diyor ki: “İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, seçimlerden sonra Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde iktidar kulisinde etrafındaki AKP'li milletvekili ve belediye başkanlarına şunu söyledi: 'Beni İçişleri Bakanlığına atamayarak Erdoğan bana bir haksızlık yaptı. Eğer ben seçimlerden önce 2,5 milyon Suriyeliye vatandaşlık vermeseydim seçilemiyordu.' Süleyman Soylu dedi 'Beni mahkemeye versin, ben şahitlerimle birlikte mahkemeye geleceğim.’” Süleyman Soylu, Nazif Okumuş'u mahkemeye veremedi. Buradan Süleyman Soylu'ya tekrar sesleniyorum: Süleyman Bey, Nazif Bey'i mahkemeye versenize. Anlıyor muyuz neden Erdoğan yeni anayasadan bahsederken ‘Türk, Kürt, Arap’ diyor? Türkiye'ye bir Arap milleti ithal ettiler ve nasıl PKK'ya taviz veriliyorsa şimdi Suriyelilere de bu vatan, taviz ve toprak veriliyor, vatandaşlık veriliyor. Bu kabul edilebilir değil” açıklamalarında bulundu.

Video